Wildervank, november 2011

VKSO laat jeugd een groot orkest beleven

VKSO Educatief - Speel een miniconcert mee met het Veenkoloniaal Symfonie Orkest

Zaterdag 26 november, aanvang 16.00uur
Toegang gratis

Voor reserveringen & info:
artistiekezaken at vkso punt nu.

Het VKSO heeft naast een grote ambitie ook een aantal doelstellingen, zoals het organiseren van educatieve projecten. Uitgangspunt is om de muzikaliteit binnen de Veenkoloniën te stimuleren en positief te beïnvloeden.
Om die reden wordt er 26 november a.s. een miniconcert georganiseerd, waarbij gevorderde leerlingen ( minimaal niveau B) afkomstig van muziekscholen en particuliere docenten, de gelegenheid krijgen om een drietal eenvoudige muziekstukken mee te spelen met het VKSO. Dit geldt overigens ook voor al diegene die een passie hebben voor het bespelen van een instrument dat binnen een symfonisch orkest past!

Voorafgaand aan dit 'miniconcert', zullen amateurs en leerlingen mee repeteren met het voltallig orkest. Deelname bedraagt € 10,- Daar staat tegenover dat de consumpties gratis zijn.

De repetitie met het orkest begint om 13.30 uur tot 15.30 uur waarna om 16.00 uur het concert zal worden uitgevoerd. Om zich goed voor te kunnen bereiden worden de muziekpartijen ruim van te voren per e-mail verstuurd.
Het VKSO ( Veenkoloniaal Symfonie Orkest ) is nog maar iets meer dan een jaar oud, maar de baby is al flink gegroeid! Elke maand repeteren gemiddeld tegen de vijftig musici in Wildervank in een fantastische bezetting.

En aanstaande zaterdagmiddag wordt het wel heel bijzonder. Om aan haar educatieve doelstelling te voldoen, heeft het orkest een uitnodiging gestuurd naar leerlingen van muziekscholen en particuliere muziekleraren om een keertje mee te komen doen.

Maar liefst 25 amateurs hebben daar gehoor aan gegeven. Het wordt een volle boel in de Margaretha Hardenbergkerk in Wildervank.

Tegen vier uur kunnen belangstellenden langs komen om te horen wat ze er samen van gemaakt hebben. In een concert van ongeveer een half uur willen orkest en haar gasten u laten genieten van klassieke muziek. Ze beginnen met een heel toepasselijke titel: The Surprise (Haydn) en besluiten met ‘Sounds of Scotland’.