Wildervank, september 2013

Benefietconcert

ten bate van het gerestaureerde rijksmonument Margaretha Hardenbergkerk,
uitgevoerd door het Veenkoloniaal Symfonie Orkest

Ten bate van de grotendeels gerestaureerde Margaretha Hardenbergkerk dat onder meer domicilie biedt aan het Veenkoloniaal Symfonie Orkest, zal er op zondag 6 oktober a.s. een meeslepend en avontuurlijk benefietconcert uitgevoerd worden door het voltallig Veenkoloniaal Symfonie Orkest o.l.v. dirigent Lubertus Leutscher.

Met de opbrengst van dit gevarieerde benefietconcert kunnen de nodige openstaande wensen van de Stichting Wildervanck- Wildervank voor de Margaretha Hardenbergkerk worden gerealiseerd.

Een gevarieerde programmering binnen dit oogstrelende rijksmonument waarvan de eerste steen werd gelegd in 1659, biedt het publiek op zondag 6 oktober een bijzondere muzikale en culturele beleving:

Naast de Symphony in d minor van César Franck ( integraal ) zal na de pauze een cross-over worden gemaakt naar herkenbare en bekende klanken uit wereldberoemde films als de ‘The Godfather’ en delen uit de film ‘Star Wars’. Tevens zullen twee klarinettisten uit het VKSO hun opwachting maken met een levendige uitvoering van ‘Clarinet Candy’. Het slotstuk zal in het teken staan van Latijns-Amerikaanse ritmes en veel koper. Hier wordt nl. het opzwepende ‘Children Of Sanchez’ uit de gelijknamige film op indrukwekkende wijze uitgevoerd door het Veenkoloniaal Symfonie Orkest.

Foto: Benefietconcert VKSO, 6 oktober 2013
Margaretha Mardenbergkerk, Torenstraat 108 te Wildervank