Wildervank, december 2014

Bestuur Stichting Wildervanck-Wildervank

Secretaris Arie Broekema heeft na zeven jaar secretariaat te kennen gegeven uit het bestuur te willen treden. De restauratie is wonderwel geslaagd te noemen. Met de betaling binnenkort door de provincie van de laatste substantiële bijdrage in het kader van de PLG Leader is de klus geklaard.

Er is nu een nieuwe fase aangebroken in de historie van het mooie dorpsbeeldbepalende gebouw, namelijk de multifunctionele invulling. Een goed moment om te stoppen. Hij wenst het bestuur veel succes en wijsheid.

Kerstmarkt in het Margaretha Hardenberg Cultuurcentrum

Vrijdag 12 en zaterdag 13 december

We gaan weer een gezellige markt organiseren !
Met op vrijdagavond optredens van de Vrouwen van Nu en zaterdagmiddag komt het Gospelkoor “Four in Harmony” ons muzikaal vermaken.

Op zaterdagmiddag is de Kerstman aanwezig en speelt Zwarte Dorus nabij het Cultuurcentrum. Verder zijn de gebruikelijke stands goed gevuld en is er natuurlijk de onweerstaanbare Glühwein te verkrijgen bij onze stand.

Vrijdag van 17.30 ~ 21.30 uur
Zaterdag van 14.00 ~ 17.00 uur
Toegang gratis

Kerstzangmiddag

Zondag 14 december, met medewerking van:

• Vrouwen van Nu Wildervank / Pekela
• Shantykoor Noszélie Singers uit Stadskanaal
• Chr. Mannenensemble Pekel
• Chr. Gemengd koor Sursum corda Oude Pekela
• Duo Gert en Kiny

De koren staan onder leiding van dirigente Kiny Eiten.
Begeleiding: Gert Gimmerzeel, piano, Johan Ensing en Jan Heerkes accordeons.

Tijdens de zang- en kerstmiddag wordt er een collecte gehouden voor de restauratie van het Margaretha Hardenberg Cultuurcentrum.
Aanvang 14.30 uur, toegang gratis

Kerstconcert

“Algemeen Veendammer Mannenkoor” en de Muziekvereniging “Voorwaarts

Op 20 december aanstaande geven muziekvereniging Voorwaarts en het Algemeen Veendammer Mannenkoor een kerstconcert in gezellige familiesfeer. Bekende kerstliederen en moderne werken zullen op een unieke en verrassende manier te horen zijn. Ook verrassend zullen de verschillende combinaties tussen koor en orkest zijn. Een boeiende avond geschikt voor jong en oud.

Aanvang 20.00 uur, zaal open vanaf 19.30 uur
Entree € 5,-

Het harmonieorkest Voorwaarts, dat eerder dit jaar vierde dat Ruud Extra al tien jaar de leiding heeft, is in het laatste decennium niet alleen qua ledenaantal en -kwaliteit sterk gegroeid, maar heeft zich ook ontwikkeld tot een orkest dat al lang niet meer een repertoire heeft dat enkel bestaat uit marsmuziek.
Bij Voorwaarts wordt op dit moment met veel enthousiasme muziek gemaakt die varieert van klassiek tot modern. Deze veelzijdigheid uit zich ook bij de kerstconcerten die het orkest al meerdere jaren gegeven heeft.

Het Algemeen Veendammer Mannenkoor zingt al jaren in het Gronings en ook op dit concert zullen veel liederen te horen zijn met prachtige Groninger teksten.

Op woensdagavond repeteert het koor in Dukdalf. Er wordt dan niet alleen hard gewerkt, maar er is ook veel tijd voor plezier. De leden komen na een avond zingen dan ook heerlijk ontspannen weer thuis. Dirigent is Aukje Broekema-Poortman en deze avond begeleidt Milou Luitjens het koor op de piano.