Wildervank, oktober 2016
Wij heten u ook dit najaar weer van harte welkom in het Margaretha Hardenberg Cultuurcentrum met een leuk programma samengesteld uit muziek, toneel en de traditionele kerstmarkt.

Laurens Schreuder (zang) en Alex Staal (piano)

Zondag 30 oktober
Aanvang 15.00 uur, zaal open 14.30 uur

‘Ede Staal – 30 jaar later’

Dertig jaar geleden overleed Ede Staal, bijna 45 jaar oud. Zijn liederen zijn nog altijd populair. Mien toentje, Het het nog nooit zo donker west, Vrouger, Veurjoar, Zalstoe altied bie mie blieven e.v.a. Alex Staal en Laurens Schreuder brengen een hommage aan de geliefde zanger.

Luchtige en aangrijpende luisterliedjes in het Gronings. Een verrassend programma met bekend en minder bekend repertoire.

Theatergroep APK v/h Spakaat Assen

Vrijdag 4 november 2016
Aanvang 20.00 uur, zaal open 19.30 uur
Entree € 7,50 inclusief kopje koffie of thee

De Theatergroep Spakaat bestaat meer dan 25 jaar. Door de jaren heen hebben zij een naam opgebouwd als kweekvijver voor nieuwe talenten, waarvan sommige doorgaan op professioneel niveau. Meestal geven zij hun voorstellingen in het Mercuriustheater in Assen. Incidenteel wordt ook buiten Assen gespeeld zoals nu in het Margaretha Hardenberg Cultuurcentrum.

De voorstelling "een dochter" is gebaseerd op de debuutroman “Vele hemels boven de zevende” van Griet op de Beeck: vijf uiteenlopende figuren vechten meer met zichzelf dan met elkaar in dit bestaan dat belachelijk mooi en geweldig lastig is, allemaal tegelijk.

Maas & Folgerts en The Lady's in Red

Zondag 13 november 2016
Aanvang 15.00 uur, zaal open 14.30 uur
Entree € 7,50 inclusief kopje koffie of thee

Maas & Folgerts brengen de liedjes van hun nieuwe cd “kiek,zo kin’t ook” in het Gronings ten gehore, The Lady’s in Red nemen ons mee terug in de tijd.
Rieks Folgerts, zanger-gitarist vormde in de jaren ‘80 samen met Johan Raspe het duo Askay Brothers, onder andere bekend van ‘naargens beter as toes’. Ook speelde hij in de de Shadow Revival band.

Margret Maas is een bekende in Veendam en Wildervank, waar ze gitaarlessen en zanglessen geeft. Ook vormt zij samen met Geeske Miedema het damesduo ‘The Lady's in Red’. Twee ervaren zangeressen met gitaar, die de beste muziek uit de jaren ‘50 en ‘60 ophalen en afstoffen.

Een mix van Groningstalige liedjes en een knipoog naar de jaren 50 en 60.

2Körten, 2Langen

Vrijdag 18 november
Aanvang 20.00 uur, zaal open 19.30 uur
Entree € 7,50 inclusief kopje koffie of thee

Bij toeval troffen Eltje Doddema, Harm Tabak en het zangduo Ktwije (Bart & Evert Kruizinga) elkaar tijdens de opname van een CD en ze deden een eenmalig gezamenlijk optreden tijdens een benefietconcert voor K6 tegen kanker. Maar het was het publiek dat de vier mannen aanspoorde om dit niet bij één keer te laten. De koppen werden bij elkaar gestoken en er werd besloten gezamenlijk te gaan optreden. En dat doen ze onder hun nieuwe artiestennaam ‘2körten – 2 langen.’

Inmiddels wordt er hard gewerkt aan een CD die dit najaar wordt gelanceerd. Deze bevat liedjes in de Grunneger toal. Maar dat is ook niet zo vreemd als je o.a. de winnaar van het Grunnegs Dictee van RTV Noord 2016, Eltje Doddema aan boord hebt. Ook de anderen zongen al in de Grunneger toal.
Zowel de CD als ook het optreden heeft als titel ‘Mörgen Weer Op.’ Wat er ook gebeurt in het leven, waar je ook tegenaan loopt, je staat de volgende ochtend weer op om de rest van je leven voort te zetten. Het optreden van ca 2x een uur bevat korte verhaaltjes en liedjes die gaan over ‘van dou tot nou’ en alles wat je tegenkomt in het leven.

Als u een avondje ontspanning wilt met verrassende intermezzo’s, dan bent u bij 2Körten – 2Langen aan het goede adres.

Vooruitblik op december

Vrijdag 9 en zaterdag 10: Kerstmarkt, met op beide dagen live muziek